Sunday, October 04, 2015

04/10/2015 Happy Birthday Alif Naufal

Bismillahirrahmanirrahim.. Di pagi yang mulia ini aku bersyukur kerana masih lagi mampu menaip dan berbicara di tinta maya ini. Hari ni genap 6 tahun umur anak lu yang kedua Alif Naufal. Alhamdulillah dia semakin membesar nak mcm2 perangai yang dibuatnya namun itulah rencah mendidik dan membesarkan anak terutama anak lelaki. Semalam dia agak kurang sihat dengan seharian muntah muntah sehingga terpaksa ke klinik dan alhamdulillah dia semakin sihat dan kembali menjadi lincah. Hmmm.. Apa plan hari ni ye.. Ibunya merancang untuk keluar makan makan sambil menonton wayang filem polis evo. Boleh la kot. Lagipun belum pernah lagi kami sekeluarga menjejakkan kaki ke panggung wayang. Bukan nak membudayakannya tetapi nak menjadikan satu pengalaman buat mereka anak anak. 
     Alhamdulillah, hari ni juga ipu jerebu dah semakin berkurangan. Dugaan demi dugaan diturunkan di bumi Malaysia ini. Semoga kita sentiasa mengingati Allah yang maha kuasa dan segala yang terjadi ada hikmah disebaliknya. Menutup lembaran kali ini di selitkan sepotong ayat dari surah Ar-Rad.

Ar-Ra'd (13:11)

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ

Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.

Mohon undur diri dulu.( atas sofa ruang tamu )

No comments: