Thursday, September 24, 2015

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Alhamdulillah pagi yang syahdu.. Takbir bergema di masjid... Allahu Akbar.. Allahu Akbar walillah ilham... Syukur kehadrst ilahi dapat jua aku menyambut Aidil adha pada thun ini.. Cemburu aku kepada mereka yang dapat pergi menunaikan haji.. Aku ni bila entah berpeluang namun tetap berhajat dan bermohon padaNya di beri peluang menjadi tetamu Allah di sana.. Semoga diperkenankan doa ku ini. 
      Seperti biasanya pepagi lepas solat subuh.. Terus baca surah Al- Mulk..msarapan dan siap sedia nak ke masjid..tahun ni balik beraya pertama di penaga dahulu.. Malam tadi ramai2 tidur di rumah makcik... Oh sebelum tu hampir terlupa, kelmarin aku culup sibuk di rumah kak chah.. Kakak aku yang sulung kerana abang ipar ku telah pulang ke rahmatullah .. Innalillah.. Abg lah pergi pada usia 75 tahun pada jam 1.15 pagi sehari sebelum kita menyambut aidiladha. Alhamdullah arwah telah selamat dikebumikan jam 3 pada petang itu.  Semoga arwah ditempatkan bersama dengan org2 yang beriman... Amin.
      Selesai bab tu, balik semula cerita hari ni.. Lepas solat raya, terus balik ke rumsh .. Melepak saja hari ni di rumsh mskcik.. Menu hari ni nasik tomato daging dengan mee kuah...mterbsik.. Kenyang swngat. Alhamdulillah... Malam plak bergerak balik baling pulak... Turn raya di sana pulak.. Hmmm... Mata pun dah lali.. Jom nak beradu dulu... Assalammualaikum..

No comments: