Thursday, July 30, 2009

Perjumpaan dengan pegawai tanah di BM


balik kampung. sampai lebih kurang 9.00 malam setelah drive sorang diri ngan kelisa. letih jugak laa tapi alhamdulillah dapat sampai jugak ke kampung. lepak kat rumah je malas nak keluar sbb letih. Esok pepagi ngan nurul dan makcik terus ke rumah Abg Lee. sampai sana kak chah, sarimah dan abg dee dah ada. so terus ke pejabat Gamuda kat depan High school BM. terpacak menunggu punya lah lamaaaaaa. bayangkan dari jam 9 pagi sampai pukul 2 baru dapat masuk jumpa dengan pegawai tanah tu.. geram betoi sbb kena tunggu lama. masuk2 pulak adoi.. tanah kena bagi sama rata walaupun pemilik tanah tu tanahnya tak kena. dah tension satu bab, harga tanah pulak tak berpatutan.. bayangkan sekaki cuma RM11.90 saja.. gila apa orang ni.. mana ada tanah harga tu la sekarang.. memang menyamun betoi kerajaan pusat niii.. depa untung gila2 orang kampung kena tipu, tanah tergadai.. merempat tempat duduk. depa kaut makan juta2.. adil ka macam ni.. dok canang bukan main,.. apa.. rakyat di dahulukan.. puihhh pi mampos lahhh... yang merana rakyat .. kena tipu hidup2.. kalau tak bersetuju pun depan nak ambik juga.. tu kira merompak merampas la tu...pukoi 4 abis.. tendang pi tendang mai.. aku mungkin dapat la dalam RM 20,000.. hmmm.. nasib laa. dah rezeki.. tapi yang aku terkilan sangat sebb harga tanah yang ditawarkan tu memang tak patut sangat... rendah...RM14 jaa...memang makan duit betoi.. kalau betoi depa main tipu memang aku tak halai lah.. kurang2 bagilah adil pada rakyat.. tanah dah jadi kecik dah..hmm.. nasib badan namun aku tetap bersyukur.. mungkin ini rezeki anak2 aku nanti. amin..
5.00 pm terus ke station bus butterworth.. tinggai kelisa kat nurul, aku terus ambik bas balik ke klang.. boring gila naik bas.. tido jee.. arghhh.. jam 10.30pm sampai klang. turun kat esso jaya jusco terus jalan kaki ke perodua. nasib baik cik azhar dah ada. terus aku ambik viva yang dah dibooking.. alhamdulillah.. segala perancangan berjalan lancar. BKL 3203. hari ni.. terus ke putrajaya balik.. sambung meeting....................oiiiiiii...tesis aku tak settle lagiiiiiiiiiiiiiiiii....InsyaAllah.. esok lusa aku siapkan ..amin.

No comments: